BESTILL NÅ
Hjem » Ofte stilte spørsmål
Ofte stilte spørsmål2021-06-30T13:17:42+02:00

Ofte stilte spørsmål

Hva gjør jeg hvis det skulle oppstå vedlikeholdsrelaterte problemer under mitt opphold?2021-10-08T08:01:08+02:00

Skulle noe være feil i leiligheten, og det behøves hjelp til å rette det til, vennligst rapporter det til oss via vårt vedlikeholdsskjema.

vedlikeholdsskjema
Hvordan logger jeg meg på trådløst internett?2021-09-02T07:37:59+02:00

Du vil finne påloggingsinformasjon på informasjonsarket du fikk på innsjekkmaskinen, og på informasjonsarket som henger ved inngangsdøren i din leilighet.

Hvor sjekker jeg inn?2021-09-02T07:37:58+02:00

Din leilighet vil være vasket og klar for innsjekk fra klokken 15.00 på ankomstdagen og utover døgnet.

I Oslo kan du sjekke inn på våre innsjekkmaskiner i Skovveien 8Bygdøy allé 53Helgesens gate 1, Arbins gate 3 eller Huitfeldts gate 19.
I Stavanger kan du sjekke inn via innsjekkmaskiner i Nygata 24 og Lagårdsveien 61.

Reservasjoner i Verksgata 12 får kode sendt på SMS ankomst dag. Koden gir adgang til bygget og din leilighet.

Når du ankommer bygningen, ring på ringeklokken hvis døren ikke er åpen, så åpner vi døren for deg. Inne i bygningen vil du finne en innsjekkingskiosk, hvor du benytter deg av ditt navn eller referansenummer.

Vennligst sjekk at land, e-postadresse og telefonnummer ligger riktig, før du fyller inn din fødselsdato. Hvis du ikke har betalt bookingen din på forhånd, betaler du på maskinen. Vi aksepterer ikke kontanter.

Deretter vil du motta nøkkelkort og informasjon om din leilighet, samt annen praktisk informasjon som vårt telefonnummer, passord til WiFi med mer.

I Stavanger er vårt Service Office i Lagårdsveien 61 åpen 10-18 alle dager.

I Oslo er vårt Service Office i Skovveien 8 åpen 9-21 alle dager.

Hvordan komme seg til adressene med innsjekksmaskin?2021-09-02T07:37:58+02:00

Dersom du kommer med bil, anbefaler vi deg å sjekke på Google Maps. Her kan skrive inn adressen du reiser fra og hvor du ønsker å reise til.

Dersom du kommer med offentlig transport:

Skovveien 8
Fra flyplassen: Dersom du ankommer Oslo med flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon og velger utgang i Parkveien. Derfra er det ca. 10 minutter å gå til Skovveien 8. Se veibeskrivelse. Hvis du foretrekker taxi fra Nationaltheatret stasjon, velger du den andre utgangen.
Fra sentrum: Trikk nr. 12 og 13, og buss nr. 30 og 31, gå av på Solli plass, derfra er det 5 minutter å gå til resepsjonen. Se veibeskrivelse.

Bygdøy allé 53
Fra flyplassen: Hvis du ankommer Oslo med flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon, velg utgang mot Parkveien. Derfra er det fem minutter å gå til Solli plass hvor du kan ta buss 30/31 – Stopp: Frogner Kirke. Hvis du foretrekker taxi fra Nationaltheatret velger du den andre utgangen.
Fra sentrum: Buss nr. 30 og 31 som stopper like ved. Gå da av på stoppet som heter Frogner Kirke, derfra tar det under 1 minutt å gå til resepsjonen.

Arbins gate 3
Hvis du ankommer Oslo med Flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon, velg utgang mot Parkveien. Derfra er det fem minutter å gå til adressen.
Fra sentrum: Buss nr. 31 (Snarøya) fra Tollboden til Nationaltheatret. Derfra er det 5 minutter å gå til adressen.

Helgesens gate 1
Fra flyplassen: Hvis du ankommer Oslo med Flytoget, går du av på Oslo Sentralstasjon, velg hovedutgangen mot Oslo S. Derfra ta trikk nr. 11 (Storo-Grefsen Stasjon) fra Jernbanetorget til Birkelunden. Derfra er det 7 minutter å gå til adressen.
Fra sentrum: Ta trikk nr. 11 (Storo-Grefsen Stasjon) fra Jernbanetorget til Birkelunden. Derfra er det 7 minutter å gå til adressen.

Huitfeldtsgate 19
Hvis du ankommer Oslo med Flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon, velg utgang mot Parkveien. Derfra er det fem minutter å gå til adressen. Fra sentrum: Trikk nr. 12 (Majorstuen) fra Jernbanetorget til Ruseløkka. Derfra er det mindre enn fem minutter å gå til adressen.

Lagårdsveien 61
Fra Sola flyplass: Ta flybussen til holdeplassen «Statens Hus». For en bedre forklaring og kjøp av en billett besøk flybussen.no.
Fra sentrum: Du kan ta buss 2, 3 eller 4 til stoppet «Statens Hus». Fra dette stoppet vil du se adressen vår.

 

Vi anbefaler at du bruke reiseplanlegger på entur.org eller laste ned appen Entur. Her kan du lese mer om offentlig transport. Billetter kan kjøpes på Narvesen, 7/11, Deli de Luca, eller i appen Entur.

Tilbyr dere oppbevaring av bagasje?2021-09-02T07:37:58+02:00

Oslo
I Skovveien 8/Bygdøy alle 53 er det mulig å oppbevare bagasje for en kortere periode. Oppbevaring av bagasje skjer på eget ansvar.
Stavanger
Lagårdsveien 61 er det mulig å oppbevare bagasje for en kortere periode. Oppbevaring av bagasje skjer på eget ansvar.

Kan jeg få tidlig innsjekk og/eller sen utsjekk?2021-09-02T07:37:58+02:00

Innsjekk er garantert fra kl. 15:00 og utsjekk senest kl. 11:00. Tidlig innsjekk og sen utsjekk er avhengig av tilgjengelighet, og må avtales med Service Office samme dag. Husk at ved eventuell forlengelse må du innom service office i Skovveien 8/Lagårdsveien 61 for å oppdatere din nøkkel.

Hvordan gjør jeg en reservasjon?2021-09-02T07:37:58+02:00

Du kan enten bestille oppholdet på vår online booking eller ta direkte kontakt gjennom epost eller telefon. Om du har avtalepris, eller gavekort må du kontakte oss direkte.

Hvordan forlenger jeg mitt opphold?2021-09-02T07:37:58+02:00

Skulle du ønske å forlenge oppholdet, vennligst kontakt oss. Vi vil mer enn gjerne hjelpe deg.
Husk at du må komme innom Service Office for å oppdatere nøkkelkortene.

Kan jeg kansellere eller endre min reservasjon?2021-09-02T07:37:57+02:00

Hvis du har bestilt gjennom en tredjepart, må alle endringer og kanselleringer gjøres gjennom dem.

Hvis bestillingen din er gjort gjennom vår nettsideside, kan du enkelt avbestille ved å logge deg inn på din profil på frognerhouse.no.

Er bookingen gjort direkte med oss, vennligst kontakt oss.

Kansellerings og endringsbetingelsene skal fremgå i bekreftelsen du har mottatt. Alle avbestillinger må skje skriftlig.

Får jeg tilsendt en bekreftelse på min reservasjon?2021-09-02T07:37:57+02:00

Ja, du får tilsendt en bekreftelse på e-post. Det er viktig at du ser gjennom denne og forsikrer deg om at den er korrekt. Er det noe som ikke stemmer, kontakt oss så fort som mulig. Har du booket gjennom reisebyrå vil du motta bekreftelsen fra dem.

Hvordan betaler jeg for oppholdet?2021-09-02T07:37:57+02:00

Betaling skjer senest ved innsjekk. Du kan betale med kort eller ved å bruke VIPPS #78077. Benytter du VIPPS, noterer du reservasjonsnummeret du har mottatt fra Frogner House Apartments (6 siffer). Vi aksepterer ikke kontant betaling.

Dersom bestillingen er ikke-refunderbar, har betalingen blitt gjort før innsjekk.

Har du gavekort må du oppgi det når du bestiller. Husk å ta med gavekortet når du kommer så hjelper vi deg ved innsjekk.

Skal oppholdet faktureres må dette godkjennes av vår regnskapsavdeling i god tid før ankomst. Vi fakturerer kun norskregistrerte firmaer.

Kontakt oss om du ønsker en firmaavtale.

Har dere noen aldersgrense?2021-09-02T07:37:57+02:00

Gjester må være over 18 år for å kunne bestille og sjekke inn hos oss på ukedager. I helger og helligdager er aldersgrensen 25 år. Andre gjester i følget kan være under aldersgrensen.

Frogner House forbeholder seg retten til å nekte personer ifølge våre generelle betingelser.

Trenger jeg å betale et depositum?2021-09-02T07:37:57+02:00

Vi forbeholder oss retten til å ta et depositum. Depositumet vil bli frigitt ved utsjekk. Vær oppmerksom på at det kan ta et par dager før beløpet blir helt slettet. Det avhenger av hvilken bank du bruker.

Vi tar ikke kontantinnskudd, kun kredittkort og debetkort.

Vi krever ikke depositum for bookinger som er garantert av et firma.

Tilbyr dere rabatterte priser for pendlere og bedrifter?2021-09-02T07:37:57+02:00

Jobber du for et firma med behov for overnatting i Oslo eller Stavanger, kan vi tilby avtalepriser. Kontakt oss for et uforpliktende tilbud.

Pendler du ofte til Oslo eller Stavanger kan lojalitetsprogrammet vårt være midt i blinken for deg. Her får du rabatter ved booking og andre fordeler mens du bor hos oss.

Er vask av leiligheten under oppholdet inkludert?2021-09-02T07:37:56+02:00

Rengjøring av leiligheten er du selv ansvarlig for under oppholdet dersom dette ikke er bestilt. Vi gjør det gjerne for deg, dette kan du lese mer om og bestille under Tilleggstjenester.

Vil dere levere ekstra forbruksvarer som toalettpapir, søppelposer, osv.?2021-09-02T07:37:56+02:00

Dersom du bestiller rengjøring av leiligheten fra våre tilleggstjenester, vil vi i tillegg til rengjøringen fylle på med; toalettpapir, søppelposer, svamp, klut og kjøkkenhåndkle.

Vi fyller ikke på forbruksvarer som såpe og vasketabletter. Mer informasjon om vårt rengjørings tilbud finner du her. For bestilling, vennligst kontakt oss.

Skifter dere sengetøy og håndklær under oppholdet?2021-09-02T07:37:56+02:00

Dette er ikke inkludert hos oss. Har du booket rengjøring under oppholdet så vil dette bli skiftet samtidig som du har rengjøring.

Book rengjøring her.

Hva gjør jeg hvis jeg mister nøkkelen min eller blir låst ute av leiligheten?2021-09-02T07:37:56+02:00

På Frogner House Apartments bruker vi elektroniske nøkkelkort, og dersom du skulle miste et av disse, eller blir låst ute av leiligheten, vil du få hjelp i vår Service office i Skovveien 8 (Oslo) og Lagårdsveien 61 (Stavanger). Vennligst kontakt oss.

Dersom det trengs assistanse fra våre nattevakter (mellom 22.00-08.00), vil det tilkomme et nattevakttillegg kroner 1 000.

Hvor kan jeg få tilsendt posten min?2021-09-02T07:37:56+02:00

Flere av våre adresser i Oslo har egne postkasser: Underhaugsveien 15, 10, Gabels gate 3, Odins gate 16, Colbjørnsens gate 4, Huitfeldtsgate 19, Colbjørnsens gate 3, Skovveien 15 og Helgesens gate 1.

Du kan markere din postkasse under oppholdet, bare pass på å ta bort markeringen når du flytter. Dersom du har noe av større verdi eller annet er du også velkommen til å benytte adressen Skovveien 8, 0256 Oslo. Da vil vi kontakte deg når posten kommer, og du kan komme innom å hente den hos Service office.

Stavanger: Post kan sendes til Lagårdsveien 61, 4010 Stavanger. Da vil vi kontakte deg når posten kommer, og du kan komme innom å hente den hos Service office.

Hva skal jeg gjøre hvis brannalarmen går?2021-09-02T07:37:56+02:00

Som beboer er du pliktig å sette deg inn i Frogner House Apartments branninstrukser. Oversikt over rømningsveier finner du nær inngangsdøren din. Hvis brannalarmen går er det viktig at du går ut av leiligheten og står og venter på utsiden av bygningen til en av våre ansatte gir klarsignal om at alt er i orden. Du skal ikke under noen omstendigheter prøve å slå av alarmen selv eller koble ut røykvarsleren fra din leilighet.

Ethvert forsøk på å demontere røykvarslere i leiligheten din kan føre til at du blir stilt til ansvar for alle skader og konsekvenser hvis det oppstår en brann i leiligheten eller bygget.

Når skal det være stille?2021-09-02T07:37:28+02:00

Det skal være stille i leiligheten mellom 23:00 og 07:00. Det tillates ikke bråk, høy musikk og festing i våre leiligheter, brytes dette kan det føre til utkastelse og gebyr for ordensforstyrrelse.

Jeg ønsker å trene, hvor gjør jeg det?2021-09-02T07:37:28+02:00

I Oslo i selger rabatterte drop-in vouchers til SATSELIXIA, som har treningsstudio i nærheten av alle våre adresser. Les mer om dette under Tilleggstjenester.

Du kan også lese mer om SATSELIXIA og finne nærmeste studio på deres egen webside sats.no.

Har dere boder eller oppbevaring for en lengre periode?2021-09-02T07:37:27+02:00

I Underhaugsveien 15 og Huitfeldts gate 19 har vi boder som vi kan leies ut for en lengre periode. Prisen er 700 kroner i måneden. Kontakt oss for å sjekke tilgjengelighet og ytterligere informasjon.

Hvordan forlenger jeg mitt opphold?2021-09-02T07:37:27+02:00

Skulle du ønske å forlenge oppholdet, vennligst kontakt oss. Vi vil mer enn gjerne hjelpe deg.

Husk at du må komme innom Service Office for å oppdatere nøkkelkortene.

Trenger jeg å rengjøre leiligheten før utsjekk?2021-09-02T07:37:27+02:00

Vi rengjør din leilighet når du sjekker ut. Det eneste du trenger å gjøre er å forsikre deg at du har fått med deg personlige eiendeler (klær, mat, toalettsaker ol.), og har kastet all søppel. Vi setter pris på om du fyller og starter oppvaskmaskinen før du drar fra leiligheten.

For opphold over 30 dager vil det være ett fast utvask gebyr lagt på regningen som belastes ved innsjekk.

Trenger jeg å komme til Serivce office for å sjekke ut?2021-09-02T07:37:27+02:00

Når du sjekker ut, trenger du ikke å komme tilbake til vår service office. Du kan legge nøkkelkortene i postkassen som er markert “Express check-out” ved hovedinngangen på adressen der du bor.

Jeg har glemt igjen noe i leiligheten!2021-09-02T07:37:27+02:00

Fyll i informasjonen på denne siden: Kontakt oss. Vi vil lete og gi beskjed så raskt som mulig, både om det er funnet eller ikke. Finner vi det kan vi ettersende mot betaling, eller du kan komme å hente det hos oss i Skovveien 8(Oslo) og Lagårdsveien 61(Stavanger).

Vi beholder gjenglemte ting i 3 måneder. Obs, vi beholder ikke mat og drikke pga hygiene. Vi beholder heller ikke såpe/shampoo/balsam.

Hvor ligger leilighetene?2021-09-02T07:37:27+02:00

Frogner House Apartments har 12 ulike adresser i Oslo og Stavanger.

I Oslo finner du oss i områdene Frogner, Vika, Majorstuen og Grünerløkka. I Stavanger ligger alle leilighetene i kort avstand til sentrum. Alle våre leiligheter ligger i kort avstand til offentlig transport og byens fasiliteter.

I Stavanger har vi en flott bygård i Verksgata 12 med kort vei til alle byens fasiliteter og sjøutsikt fra flere av leilighetene, Lagårdsveien 61 i Paradis og Nygata 24 midt på torget.

Mer informasjon om de forskjellige bygårdene, størrelse på leilighetene og fasiliteter finner du under adresser. Her kan du lese om alle de forskjellige adressene.

Er det heis i bygningene?2021-09-02T07:37:27+02:00

Flere av våre bygninger har heis, men noen er små. Det kan forekomme at det er trapper og nivåforskjeller før dere kommer til heisen.

I Oslo har vi heis i:
Skovveien 8,
Odins gate 10,
Underhaugsveien 15 (heis direkte fra inngangspartiet),
Arbins gate 3 – Oppgang B (ikke heis i A oppgangen),
Huitfeldts gate 19,
Oscars gate 86 (heis direkte fra inngangspartiet)
Skovveien 15.

I Stavanger har vi heis i:
Verksgata 12,
– Nygata 24
Lagårdsveien 61.

Er det mulig å lage mat i leilighetene?2021-09-02T07:37:27+02:00

Alle våre mindre studioer, ved unntak Nygata 24, har kjøkkenkrok med det mest nødvendige av kjøkkenredskaper. I de større leilighetene er det fullt utstyrt kjøkken. Uansett leilighetstype du skal bo i, vil du alltid ha muligheten til å lage ditt eget måltid.

Nygata 24 har ikke kjøkkenkrok per dags dato og leies ut som et hotellrom.

Tilbyr dere leiligheter for handicappede?2021-09-02T07:37:27+02:00

Vi har dessverre ingen handikaptilpassede leiligheter. Du må gjerne kontakte oss da det kan være leiligheter som likevel passer behovet.

Kan man ha med seg kjæledyr?2021-09-02T07:37:27+02:00

Vi tillater dette på de fleste av våre adresser, utenom Skovveien 8, Bygdøy alle 53, Huitfeldts gate 19 & Helgesens gate 1. Det samme gjelder Verksgata 12 i Stavanger.

Dersom du har med kjæledyr, kommer det en tilleggsavgift for ekstra rengjøring for å opprettholde et allergivennlig miljø.
Opphold under 7 døgn: 750 NOK (engangsbeløp)
Opphold over 7 døgn: 3 500 NOK (engangsbeløp)

Dersom du ønsker å ha med dyr må dette godkjennes før ankomst. Vennligst kontakt oss.

Tilbyr dere røykerom?2021-09-02T07:37:26+02:00

Nei, det er forbudt å røyke i alle våre leiligheter. Vi legger på et gebyr på 5 000 kroner dersom det blir røyket i en av våre leiligheter, eller hvor som helst inne på våre eiendommer.

Tilbyr dere ekstratjenster?2021-09-02T07:37:26+02:00

Vi har et utvalg av ekstratjenester. For mer informasjon, vennligst besøk vår side for tilleggstjenester.

Tilbyr dere frokost, og hvordan bestilles og leveres den?2021-09-02T07:37:26+02:00

Ja, vi tilbyr frokost levert utenfor døren til alle våre leiligheter.
Frokosten leveres av Samson Bakeri som er Oslos eldste bakeri.
I Stavanger leveres frokosten av Sirkus Renaa.

For bestilling, vennligst kontakt oss.

Frokost kan bestilles helt frem til 15.00 dagen før og settes utenfor døren din på morgenen, fra 07.15 på ukedager og 09.00 i helger. Frokosten kan ikke bestilles til spesielle tider.

Du kan bestille standard, vegetar, gluten og laktosefri frokost. Les mer om dette under tilleggstjenester.

Er det mulig å bestille en ekstraseng / barneseng / babystoler?2021-09-02T07:37:26+02:00

Vi klargjør senger i leiligheten ut i fra det antall personer som din reservasjon gjelder for. Dersom du ønsker flere ekstra senger, barnesenger eller at vi setter inn barnestoler er dette mulig mot en ekstra kostnad.

Ekstraseng: 200 kroner per natt

Barneseng: 200 kroner per natt

Barnestol: 50 kroner per natt

Kontakt oss så disse forberedelsene blir gjort før ankomst. Sier du ifra ved ankomst kan vi ikke garantere at vi har dette tilgjengelig.

Tilbyr dere transport?2021-09-02T07:37:26+02:00

Ja, vi booker gjerne transport til deg via vår samarbeidspartner Nordic Car Service. Prisene er avhengig av strekning og antall personer, mer informasjon kan du finne på vår side: Flyplasstransport.

Har dere parkeringsplasser, hvor kan jeg parkere?2021-10-13T13:09:44+02:00

Oslo

Det er gateparkering i områdene rundt alle våre adresser. Her må du selv sjekke skilting om det er tillatt å parkere og hvor lenge du kan stå parkert.

Det finnes også flere parkeringshus i områdene Solli, Vika og Bislett. Parkeringshusene rundt i byen eies og drives av forskjellige selskaper, så sjekk nettstedene deres for mer informasjon, Europark, OnePark og QPark.

Det er også mulig å bestille parkering i bakgården til Underhaugsveien 15. For langtidsparkering på denne adressen, vennligst sjekk tilgjengeligheten og bestill på nettsiden leieparkering.no. For korttidsparkering, last ned appen «ParkID».

Vi har også et lite antall parkeringsplasser til leie ved Oscars gate 86 og Huitfeldts gate 19. Prisen er kroner 350 i døgnet eller kroner 2500 i måneden. Parkeringsplasser tilbys om vi har tilgjengelighet, så gjerne kontakt oss hvis du ønsker å booke.

Stavanger

Rett ved siden av Lagårdsveien 61 er det et parkeringshus som har parkering tilgjengelig for gjester. Parkeringshuset drives av OnePark. For reservering av plass og betaling kan parkeringsautomater på innsiden brukes, eller du kan leste ned parkeringshusets app.

Det er gateparkering i Stavanger sentrum. Her må du selv sjekke skilter om det er tillatt å parkere og hvor lenge du kan stå parkert.

Det nærmeste parkeringshuset til Verksgata 12 og Nygata 24 er P-Jorneholmen. Det ligger ved enden av Klubbgaten mot sjøen. Vi leier også langtidsparkering i 3 måneder eller lengre i Verksgata 32 for 2500, – per måned. Kontakt oss hvis du ønsker å bestille.

Tilbyr dere vasketjenester?2021-09-02T07:37:26+02:00

I Oslo tilbyr vask og rens av tøy. Dette må leveres i Service Office i Skovveien 8, og hentes derfra når det er klart.

Det finnes også vaskemuligheter på alle adressene, enten i leiligheten, eller i felles vaskerom. Bruk av vaskemaskiner er gratis. Strykejern og strykebrett finner du i leiligheten. Vaskemiddel kjøper du selv.

Hva er inkludert i oppholdet?2021-09-02T07:37:26+02:00

Alle våre leiligheter har gratis Wi-Fi og kabel-tv. Det er sengetøy og håndklær i leiligheten ved ankomst, samt såpe og sjampo. Rengjøring av leiligheten og nye håndklær/sengetøy under oppholdet er ikke inkludert, men kan bestilles som en ekstratjeneste. Les mer om våre tilleggstjenester.

Du vil også finne hårføner, strykejern og strykebrett i leiligheten, og alle våre adresser har tilgang til gratis bruk av vaskemaskin, enten i leiligheten eller i fellesarealer. Du kan lage mat i alle leilighetene. Ingen av leilighetene har telefon.

Rengjøring ved utsjekk er inkludert så lenge oppholdet ditt er under 30 netter.

Go to Top