Ofte stilte spørsmål2022-05-27T14:38:19+02:00

Ofte stilte spørsmål

Hva gjør jeg hvis det skulle oppstå vedlikeholdsrelaterte problemer under mitt opphold?2024-02-22T12:43:33+01:00

Om du skulle oppdage problemer i leiligheten som trenger å fikses, så kan du gi beskjed til Service Office, så fikser vi det så fort vi kan.

TELEFON – ÅPEN 24/7

+47 930 10 009

E-POST:

post@frognerhouse.no

CHAT:

Chat med oss HER

Hvordan logger jeg meg på trådløst internett?2023-12-05T15:11:51+01:00

Du vil finne påloggingsinformasjon på SMS’en du fikk etter innsjekk, og på informasjonsarket som henger ved inngangsdøren i din leilighet.

Hvor sjekker jeg inn?2024-07-16T14:13:38+02:00

Rommet/Leiligheten din vil være vasket og klar for innsjekk fra klokken 15.00. Du kan sjekket inn når som helst etter 15.00 og utover døgnet.

Du kan sjekke inn på våre innsjekkmaskiner i Skovveien 8Bygdøy allé 53Helgesens gate 1, Arbins gate 3 eller Huitfeldts gate 19.

Når du ankommer bygningen, ring på ringeklokken hvis døren ikke er åpen, så åpner vi døren for deg. Inne i bygningen vil du finne en innsjekks-maskin, hvor du skriver inn ditt navn eller referansenummer.
Hvis du ikke har betalt bookingen din på forhånd, betaler du med kort på maskinen. Vi aksepterer ikke kontanter.
Til slutt mottar du nøkkelkort og informasjon om din leilighet på SMS og mail.

Her kan du se åpningstidene for vårt Service Office

Hvordan komme seg til adressene – og hvor er det innsjekksmaskiner?2024-07-16T14:12:49+02:00

Her finner du innsjekksmaskiner:

Frogner House Skovveien
Frogner House Bygdøy allé
Frogner House Grünerløkka
Frogner House Nationaltheatret
Frogner House Vika

Dersom du kommer med bil, anbefaler vi deg å sjekke beste rute på Google Maps.

Dersom du kommer med offentlig transport:

Frogner House Skovveien 8: Denne adressen har innsjekksmaskin
Fra flyplassen: Dersom du ankommer Oslo med flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon og velger utgang i Parkveien. Derfra er det ca. 10 minutter å gå til Skovveien 8. Se veibeskrivelse. Hvis du foretrekker taxi fra Nationaltheatret stasjon, velger du den andre utgangen.
Fra sentrum: Trikk nr. 12 (gå av på Niels Juels gate), trikk 13 og buss nr. 30 og 31, gå av på Solli plass, derfra er det 5 minutter å gå til resepsjonen.

Frogner House Bygdøy allé 53: Denne adressen har innsjekksmaskin
Fra flyplassen: Hvis du ankommer Oslo med flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon, velg utgang mot Parkveien. Derfra er det fem minutter å gå til Solli plass hvor du kan ta buss 30/31 – Stopp: Frogner Kirke. Hvis du foretrekker taxi fra Nationaltheatret velger du den andre utgangen.
Fra sentrum: Buss nr. 30 og 31 som stopper like ved. Gå da av på stoppet som heter Frogner Kirke, derfra tar det under 1 minutt å gå til resepsjonen.

Frogner House Nationaltheatret: Arbins gate 3 – denne adressen har innsjekksmaskin
Hvis du ankommer Oslo med Flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon, velg utgang mot Parkveien. Derfra er det fem minutter å gå til adressen.
Fra sentrum: Buss nr. 31 (Snarøya) fra Tollboden til Nationaltheatret. Derfra er det 5 minutter å gå til adressen.

Frogner House Grünerløkka: Helgesens gate 1 – denne adressen har innsjekksmaskin
Fra flyplassen: Hvis du ankommer Oslo med Flytoget, går du av på Oslo Sentralstasjon, velg hovedutgangen mot Oslo S. Derfra ta trikk nr. 11, 12 eller 18 fra Jernbanetorget til Birkelunden. Derfra er det 7 minutter å gå til adressen.
Fra sentrum: Ta trikk nr. 11, 12 eller 18 fra Jernbanetorget til Birkelunden. Derfra er det 7 minutter å gå til adressen.

Frogner House Vika: Huitfeldtsgate 19 – denne adressen har innsjekksmaskin
Hvis du ankommer Oslo med Flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon, velg utgang mot Parkveien. Derfra er det fem minutter å gå til adressen. Fra sentrum: Trikk nr. 12 (Majorstuen) fra Jernbanetorget til Ruseløkka. Derfra er det mindre enn fem minutter å gå til adressen.

Frogner House Slottsparken: Colbjørnsens gate 3 – Nærmeste innsjekksmaskin er i Skovveien 8.

Frogner House Dronningparken: Colbjørnsens gate 4 – Nærmeste innsjekksmaskin er i Skovveien 8.

Frogner House Oscars gate: Oscars gate 86 – Nærmeste innsjekksmaskin er i Skovveien 8.

Frogner House Uranienborg: Camilla Collets gate 19 – nærmeste innsjekksmaskin er i Skovveien 8.

Frogner House Bislett: Frydenlunds gate 2 – Nærmeste innsjekksmaskin er i Skovveien 8.

Frogner House Bogstadveien: Underhaugsveien 15 – Nærmeste innsjekksmaskin er i Skovveien 8.

Vi anbefaler at du bruke reiseplanlegger på entur.org eller laste ned appen Entur. Her kan du lese mer om offentlig transport. Billetter kan kjøpes på Narvesen, 7/11, Deli de Luca, eller i appen Entur.

Tilbyr dere oppbevaring av bagasje?2024-07-16T14:11:04+02:00

I Skovveien 8 og i Bygdøy alle 53 er det mulig å oppbevare bagasje for en kortere periode. Oppbevaring av bagasje skjer på eget ansvar.

Kan jeg få tidlig innsjekk og/eller sen utsjekk?2024-07-16T14:10:38+02:00

Innsjekk er garantert fra kl. 15:00 og utsjekk senest kl. 11:00. Tidlig innsjekk og sen utsjekk er avhengig av tilgjengelighet, og må avtales med Service Office samme dag. Husk at ved eventuell forlengelse må du innom service office i Skovveien 8 for å oppdatere din nøkkel.

Hvordan gjør jeg en reservasjon?2023-07-27T10:54:01+02:00

Du kan enten bestille oppholdet på vår online booking eller ta direkte kontakt gjennom epost eller telefon. Om du har avtalepris eller gavekort må du kontakte oss direkte.

Hvordan forlenger jeg mitt opphold?2021-09-02T07:37:58+02:00

Skulle du ønske å forlenge oppholdet, vennligst kontakt oss. Vi vil mer enn gjerne hjelpe deg.
Husk at du må komme innom Service Office for å oppdatere nøkkelkortene.

Kan jeg kansellere eller endre min reservasjon?2023-07-27T10:50:51+02:00

Hvis du har bestilt gjennom en tredjepart, må alle endringer og kanselleringer gjøres gjennom dem.

Hvis bestillingen din er gjort gjennom vår nettside, kan du enkelt avbestille ved å logge deg inn på din profil på frognerhouse.no.

Er bookingen gjort direkte med oss, vennligst kontakt oss.

Kansellerings og endringsbetingelsene skal fremgå i bekreftelsen du har mottatt. Alle avbestillinger må skje skriftlig.

Får jeg tilsendt en bekreftelse på min reservasjon?2021-09-02T07:37:57+02:00

Ja, du får tilsendt en bekreftelse på e-post. Det er viktig at du ser gjennom denne og forsikrer deg om at den er korrekt. Er det noe som ikke stemmer, kontakt oss så fort som mulig. Har du booket gjennom reisebyrå vil du motta bekreftelsen fra dem.

Hvordan betaler jeg for oppholdet?2023-07-27T10:47:59+02:00

Betaling skjer senest ved innsjekk. Du kan betale med kort eller ved å bruke VIPPS #78077. Benytter du VIPPS, noterer du reservasjonsnummeret du har mottatt fra Frogner House Apartments (6 siffer). Vi aksepterer ikke kontant betaling.

Dersom bestillingen er ikke-refunderbar, har betalingen blitt gjort før innsjekk.

Hvis du har et gavekort du ønsker å benytte må du oppgi det når du bestiller.

Skal oppholdet faktureres må dette godkjennes av vår regnskapsavdeling i god tid før ankomst. Vi fakturerer kun norskregistrerte firmaer.

Kontakt oss om du ønsker en firmaavtale.

Har dere noen aldersgrense?2021-09-02T07:37:57+02:00

Gjester må være over 18 år for å kunne bestille og sjekke inn hos oss på ukedager. I helger og helligdager er aldersgrensen 25 år. Andre gjester i følget kan være under aldersgrensen.

Frogner House forbeholder seg retten til å nekte personer ifølge våre generelle betingelser.

Trenger jeg å betale et depositum?2021-09-02T07:37:57+02:00

Vi forbeholder oss retten til å ta et depositum. Depositumet vil bli frigitt ved utsjekk. Vær oppmerksom på at det kan ta et par dager før beløpet blir helt slettet. Det avhenger av hvilken bank du bruker.

Vi tar ikke kontantinnskudd, kun kredittkort og debetkort.

Vi krever ikke depositum for bookinger som er garantert av et firma.

Tilbyr dere rabatterte priser for pendlere og bedrifter?2024-07-16T14:08:46+02:00

Jobber du for et firma med behov for overnatting i Oslo kan vi tilby avtalepriser. Kontakt oss for et uforpliktende tilbud.

Er vask av leiligheten under oppholdet inkludert?2024-08-09T08:24:45+02:00

For opphold under 30 dager: Ja vi har normal hotell-service og vasker og rydder ditt rom. Vi bytter håndklær hver 3 dag, og sengetøy hver 6 dag.

Bor du derimot over 30 dager sammenhengende, er vask ikke inkludert og du rengjør leiligheten selv under oppholdet med mindre du ønsker å kjøpe denne tjenesten. Dette kan du lese mer om og bestille under Tilleggstjenester. Vi vil vaske leiligheten når du sjekke ut, og det vil komme et lite utvask-gebyr i den forbindelse.

Vil dere levere ekstra forbruksvarer som toalettpapir, søppelposer, osv.?2023-07-27T10:42:57+02:00

Ved vanlige kortere opphold er det vanlig hotell-service som gjelder. Her bytter vi håndklær hver 3 dag, og nytt sengetøy hver 6 dag. På disse service-dagene fyller vi på med papir, såpe og tømmer søppel.

Bor du sammenhengende over lenger perioder (over 30 dager) i en av våre serviced apartements, kan du bestille rengjøring av leiligheten fra våre tilleggstjenester, da vil vi i tillegg til rengjøringen, fylle på med; toalettpapir, søppelposer, svamp, klut og kjøkkenhåndkle.

På langtidsopphold (over 30 dager) fyllers det ikke på forbruksvarer som såpe og vasketabletter. Mer informasjon om vårt rengjørings tilbud finner du her. For bestilling, vennligst kontakt oss.

Skifter dere sengetøy og håndklær under oppholdet?2023-07-27T10:41:37+02:00

Ved opphold under 30 netter vil vi bytte håndklær hver 3 dag og skifte sengetøy hver 6 dag. Vi tar også med oss søppelet når vi først er innom.

For opphold over 30 dager er dette er ikke inkludert hos oss, men dette er en ekstraservice som du kan bestille om ønskelig. Booker du rengjøring under oppholdet så vil dette bli skiftet.

Book rengjøring (kun for deg som bor mer en 30 dager) her.

Hva gjør jeg hvis jeg mister nøkkelen min eller blir låst ute av leiligheten?2024-07-16T14:07:20+02:00

Vi bruker elektroniske nøkkelkort, og dersom du skulle miste et av disse, eller blir låst ute av leiligheten, kan du få hjelp av vårt Service kontor i Skovveien 8 (Oslo). Kontakt oss hvis du trenger hjelp.

Dersom du trenger hjelp fra våre nattevakter for å komme inn (mellom 23.00-08.00), vil det komme et nattevakttillegg kroner 1 000.

Hvor kan jeg få tilsendt posten min?2024-07-16T14:06:52+02:00

Flere av våre adresser har egne postkasser: Underhaugsveien 15, Frydenlundgata 2A, Camilla Collets 19, Colbjørnsens gate 3, Colbjørnsens gate 4, Huitfeldtsgate 19 og Helgesens gate 1.

Du kan markere din postkasse under oppholdet, bare husk på å ta bort markeringen når du sjekker ut.

Dersom du har noe av større verdi eller bor på en adresse uten postkasse, kan du sende post til vårt Service kontor. Da vil vi kontakte deg når posten kommer frem, og du kan hente den hos Service kontoret.

Postadresse i Oslo: Skovveien 8, 0256 Oslo.

Hva skal jeg gjøre hvis brannalarmen går?2023-07-27T10:15:37+02:00

Som gjest er du pliktig å sette deg inn i Frogner House Apartments branninstrukser. Oversikt over rømningsveier finner du nær inngangsdøren din. Hvis brannalarmen går er det viktig at du går ut av leiligheten og står og venter på utsiden av bygningen til en av våre ansatte gir klarsignal om at alt er i orden. Du skal ikke under noen omstendigheter prøve å slå av alarmen selv eller koble ut røykvarsleren fra din leilighet.

Ethvert forsøk på å demontere røykvarslere i leiligheten din kan føre til at du blir stilt til ansvar for alle skader og konsekvenser hvis det oppstår en brann i leiligheten eller bygget.

Når skal det være stille?2023-07-27T10:14:46+02:00

Det skal være stille i leiligheten mellom 23:00 og 07:00. Det tillates ikke bråk, høy musikk og festing i våre leiligheter. Ved brudd på våre regler kan det føre til utkastelse og gebyr for ordensforstyrrelse.

Har dere boder eller oppbevaring for en lengre periode?2024-07-16T14:05:46+02:00

I Underhaugsveien 15 og Huitfeldts gate 19 har vi boder som vi kan leies ut for en lengre periode. Vi har også avtale for våre gjester med en profesjonell lager-aktør som anbefales.  Kontakt oss for å sjekke tilgjengelighet og ytterligere informasjon eller se våre tilleggstjenester.

Hvordan forlenger jeg mitt opphold?2021-12-17T15:20:12+01:00

Skulle du ønske å forlenge oppholdet, vennligst kontakt oss. Vi vil mer enn gjerne hjelpe deg.

Husk at du må komme innom Service Office for å oppdatere nøkkelkortene.

Trenger jeg å rengjøre leiligheten før utsjekk?2024-08-09T08:28:34+02:00

Vi rengjør din leilighet når du sjekker ut. Det eneste du trenger å gjøre er å forsikre deg at du har fått med deg personlige eiendeler (klær, mat, toalettsaker ol.), og har kastet all søppel. Vi setter pris på om du fyller og starter oppvaskmaskinen før du drar fra leiligheten.

For opphold over 30 dager vil du belastes for et fast utvask-gebyr.

Trenger jeg å komme til Serivce office for å sjekke ut?2021-12-17T15:20:12+01:00

Når du sjekker ut, trenger du ikke å komme tilbake til vår service office. Du kan legge nøkkelkortene i postkassen som er markert “Express check-out” ved hovedinngangen på adressen der du bor.

Jeg har glemt igjen noe i leiligheten!2024-07-16T14:04:07+02:00

Kontakt oss dersom du har glemt igjen noe. Vi vil lete og gi beskjed så raskt som mulig, både om det er funnet eller ikke. Finner vi det kan vi ettersende mot betaling, eller så kan du komme å hente det hos oss i Skovveien 8 i Oslo. Vi beholder gjenglemte ting i 3 måneder. Obs, vi beholder ikke mat og drikke pga hygiene. Vi beholder heller ikke såpe/shampoo/balsam.

Hvor ligger leilighetene?2024-07-16T13:59:58+02:00

Frogner House Apartments har flere ulike adresser i Oslo, og du finner oss i områdene: Frogner, Vika, Majorstuen, Grünerløkka og Bislett. Alle våre leiligheter ligger i kort avstand til offentlig transport og byens fasiliteter.

Mer informasjon om de forskjellige bygårdene, størrelse på leilighetene og fasiliteter finner du under adresser. Her kan du lese om alle de forskjellige områdene og adressene.

Er det heis i bygningene?2024-07-16T13:58:50+02:00

Flere av våre bygninger har heis, men noen er små. Det kan forekomme at det er trapper og nivåforskjeller før dere kommer til heisen.

Du finner heis i:
Skovveien 8
Underhaugsveien 15 (heis direkte fra inngangspartiet),
Arbins gate 3 – Oppgang B (ikke heis i A oppgangen),
Huitfeldts gate 19
Oscars gate 86 (heis direkte fra inngangspartiet)
Camilla Collets vei 19
Frydenlundgata 2
Arbins gate får ny heis i løpet av våren 2024

Er det mulig å lage mat i leilighetene?2024-07-16T13:58:09+02:00

Alle rom og leiligheter har kjøkkenkrok med det mest nødvendige av glass, porselen og kjøkkenredskaper. I de større leilighetene er det fullt utstyrt kjøkken. Uansett hvilken leilighetstype du skal bo i, vil du alltid ha muligheten til å lage ditt eget måltid.

Tilbyr dere leiligheter for handicappede?2024-07-16T13:57:32+02:00

Vi har dessverre ingen handikaptilpassede leiligheter akkurat nå. Du må gjerne kontakte oss da det kan være leiligheter som likevel passer ditt behov.

Kan man ha med seg kjæledyr?2024-07-16T13:57:03+02:00

Vi tillater dette på de fleste av våre adresser, utenom Skovveien 8, Bygdøy alle 53, Huitfeldts gate 19 og Helgesens gate 1.

Dersom du har med kjæledyr, kommer det en tilleggsavgift for ekstra rengjøring for å opprettholde et allergivennlig miljø.
Opphold under 14 døgn: 850 NOK (engangsbeløp)
Opphold over 14 døgn: 3 500 NOK (engangsbeløp)

Dersom du ønsker å ha med dyr må dette godkjennes før ankomst. Vennligst kontakt oss.

Tilbyr dere røykerom?2023-07-27T09:53:16+02:00

Nei, det er forbudt å røyke i alle våre leiligheter. Vi legger på et gebyr på 5 000 kroner dersom det blir røyket i en av våre leiligheter.

Tilbyr dere ekstratjenster?2021-12-17T15:20:11+01:00

Vi har et utvalg av ekstratjenester. For mer informasjon, vennligst besøk vår side for tilleggstjenester.

Tilbyr dere frokost, og hvordan bestilles og leveres den?2024-07-16T13:56:07+02:00

Ja, vi tilbyr frokost levert utenfor døren.

Frokosten leveres av Samson Bakeri som er Oslos eldste bakeri.

For bestilling, vennligst kontakt oss.

Frokost kan bestilles helt frem til 16.00 dagen før og settes utenfor døren din på morgenen, fra 07.15 på ukedager og 09.00 i helger. Frokosten kan ikke bestilles til spesielle tider.

Vi tilbyr også vegetar og glutenfri frokostpakker, men ikke mulighet til å inkludere spesifikke matvarer. Les mer om dette under tilleggstjenester.

Er det mulig å bestille en ekstraseng / barneseng / babystoler?2024-07-16T13:54:36+02:00

Vi klargjør senger ut ifra det antall personer som din reservasjon gjelder for. Dersom du ønsker ekstra senger, barnesenger eller at vi setter inn barnestoler, så er dette mulig på de fleste av våre adresser:

Ekstraseng: Kr. 220 kroner per natt

Barneseng: Kr. 220 kroner per natt

Barnestol: Kr. 50 kroner per natt

Kontakt oss  så ordner vi dette før du sjekker inn. Sier du ifra ved ankomst kan vi ikke garantere at vi har dette tilgjengelig.

Vi kan ikke sette inn ekstra senger påfølgende adresser: Frydenlundgata 2 og Camilla Collets vei 19. Disse adressene har kun plass til gjester ut ifra sengeplassene som er i leiligheten.

Tilbyr dere transport?2024-07-16T13:53:56+02:00

Ja, vi booker gjerne transport til deg via vår samarbeidspartner Nordic Drive.

Prisene er avhengig av strekning og antall personer, mer informasjon kan du finne på vår side: Flyplasstransport.

Har dere parkeringsplasser, hvor kan jeg parkere?2024-07-16T13:53:30+02:00

Parkering i Oslo

Det er gateparkering i områdene rundt alle våre adresser. Her må du selv sjekke skilting om det er tillatt å parkere og hvor lenge du kan stå parkert.

Det finnes også flere parkeringshus i områdene Solli, Vika og Bislett. Parkeringshusene rundt i byen eies og drives av forskjellige selskaper, så sjekk nettstedene deres for mer informasjon, Europark, OnePark og Aimo Park.

Det er også mulig å bestille parkering i bakgården til Underhaugsveien 15. For langtidsparkering på denne adressen, vennligst sjekk tilgjengeligheten og bestill på nettsiden leieparkering.no. For korttidsparkering, last ned appen «ParkID».

Vi har også et lite antall parkeringsplasser til leie ved Oscars gate 86 og Huitfeldts gate 19. Prisen er kroner 400 i døgnet eller kroner 3500 i måneden. Parkeringsplasser tilbys om vi har tilgjengelighet, så gjerne kontakt oss dersom du ønsker å booke.

Tilbyr dere vasketjenester?2024-07-16T13:52:54+02:00

Det finnes vaskemuligheter på alle adressene våre, enten på rommet/leiligheten eller i felles vaskerom. Bruk av vaskemaskiner er gratis. Strykejern og strykebrett finners i alle leiligheter. Vaskemiddel kjøper du inn selv.

Hva er inkludert i oppholdet?2024-09-11T09:02:00+02:00

Vi har gratis Wi-Fi og kabel-tv. Det er selvsagt sengetøy og håndklær i leiligheten ved ankomst, samt dispenser såpe og sjampo. Vi bytter håndklær hver 3. dag og skifter sengetøy hver 6 dag. Vi tar også med oss søppelet når vi først er innom. Vi vasker selvsagt etter utsjekk.

Bor du derimot sammenhengende over 30 dager,  er rengjøring av leiligheten ikke inkludert men kan bestilles som en ekstratjeneste. Les mer om våre tilleggstjenester.

Du vil også finne hårføner, strykejern og strykebrett i leiligheten, og alle våre adresser har tilgang til gratis bruk av vaskemaskin, enten i leiligheten eller i fellesarealer. Du kan lage mat i alle leilighetene. Ingen av leilighetene har telefon.

Go to Top