Generelle betingelser

Hva er betingelsene deres?

Du kan lese våre generelle betingelser her: Generelle Betingelser

Innsjekk

Tilbyr dere oppbevaring av bagasje?

I Skovveien 8/Lagårdsveien 61 er det mulig å oppbevare bagasje for en kortere periode. Oppbevaring av bagasje skjer på eget ansvar.

Kan jeg få en tidlig innsjekk og/eller sen utsjekk?

Innsjekk er garantert fra kl. 15:00 og utsjekk senest kl. 11:00. Tidlig innsjekk og sen utsjekk er avhengig av tilgjengelighet, og må avtales med resepsjonen samme dag. Husk at ved eventuell forlengelse må du innom resepsjonen i Skovveien 8/Lagårdsveien 61 for å oppdatere din nøkkel.

Hvordan komme seg til enklest til adressene hvor jeg kan sjekke inn?

Dersom du kommer med bil, anbefaler vi deg og sjekke på Google Maps, her kan skrive inn adressen du reiser fra og hvor du ønsker å reise til.

Dersom du kommer med offentlig transport:

Skovveien 8
Fra flyplassen: Dersom du ankommer Oslo med flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon og velger utgang i Parkveien. Derfra er det ca. 10 minutter å gå til Skovveien 8. Se veibeskrivelse. Hvis du foretrekker taxi fra Nationaltheatret stasjon, velger du den andre utgangen.

Fra sentrum: Trikk nr. 12 og 13, og buss nr. 30 og 31, gå av på Solli plass, derfra er det 5 minutter å gå til resepsjonen. Se veibeskrivelse.

Bygdøy allé 53:
Fra flyplassen: Hvis du ankommer Oslo med flytoget, går du av på Nationaltheatret stasjon, velg utgang mot Parkveien. Derfra er det fem minutter å gå til Solli plass hvor du kan ta buss 30/31 – Stopp: Frogner Kirke. Hvis du foretrekker taxi fra Nationaltheatret velger du den andre utgangen.

Fra sentrum: Buss nr. 30 og 31 som stopper like ved. Gå da av på stoppet som heter Frogner Kirke, derfra tar det under 1 minutt å gå til resepsjonen.

Vi anbefaler at du bruke reiseplanlegger på entur.org eller laste ned appen Entur. Her kan du lese mer om offentlig transport i Oslo. Billetter kan kjøpes på Narvesen, 7/11, Deli de Luca, eller i appen Entur.

Hvor sjekker jeg inn?

Uansett hvor du skal bo, sjekker du inn på våre innsjekks kiosker i Skovveien 8, Bygdøy allé 53, Helgesens gate 1 eller Huitfeldts gate 19 som er åpent 24/7. Innsjekk er mulig fra kl. 15.00 ankomst dag.

Du kan sjekke inn med ditt navn, eller ved å benytte ditt referansenummer (6 siffer).

Skovveien 8/Lagårdsveien 61 er bemannet mellom kl. 8.00 og 22.00

I Stavanger kan du sjekke inn via innsjekks maskin i Lagårdsveien 61. Reservasjoner i Verksgata 12 får kode sendt på SMS.

Reservasjon

Hvordan forlenger jeg mitt opphold?

Skulle du ønske å forlenge oppholdet, vennligst kontakt oss. Vi vil mer enn gjerne hjelpe deg.

Husk at du må komme innom resepsjonen for å oppdatere nøkkelkortene.

Har dere noen aldersgrense?

Gjester må være over 18 år for å kunne bestille og sjekke inn hos oss på ukedager. I helger og helligdager er aldersgrensen 25 år. Andre gjester i følget kan være under aldersgrensen.

Frogner House forbeholder seg retten til å nekte personer ifølge våre generelle betingelser.

Trenger jeg å betale et depositum?

Vi forbeholder oss retten til å ta et depositum. Depositumet vil bli frigitt ved utsjekk. Vær oppmerksom på at det kan ta et par dager før beløpet blir helt slettet. Det avhenger av hvilken bank du bruker.

Vi tar ikke kontantinnskudd, kun kredittkort og debetkort.

Vi krever ikke depositum for bookinger som er garantert av et firma.

Hvordan betaler jeg for oppholdet?

Betaling skjer senest ved innsjekk. Du kan betale med kort eller ved å bruke VIPPS #78077. Benytter du VIPPS, noterer du reservasjonsnummeret du har mottatt fra Frogner House Apartments (6 siffer). Vi aksepterer ikke kontant betaling.

Dersom bestillingen er ikke-refunderbar, har betalingen blitt gjort før innsjekk.

Har du gavekort må du oppgi det når du bestiller. Husk å ta med gavekortet når du kommer så hjelper vi deg ved innsjekk.

Skal oppholdet faktureres må dette godkjennes av vår regnskapsavdeling i god tid før ankomst. Vi fakturerer kun norskregistrerte firmaer.

Vennligst kontakt oss om du ønsker en firmaavtale.

Tilbyr dere rabatterte priser for pendlere og bedrifter?

Jobber du for et firma med behov for overnatting i Oslo, kan vi tilby avtalepriser. Kontakt oss for et uforpliktende tilbud.

Pendler du ofte til Oslo eller Stavanger kan lojalitetsprogrammet vårt være midt i blinken for deg. Her får du rabatter ved booking og andre fordeler mens du bor hos oss.

Får jeg tilsendt en bekreftelse på bestillingen min?

Ja, du får tilsendt en bekreftelse på e-post. Det er viktig at du ser gjennom denne og forsikrer deg om at den er korrekt. Er det noe som ikke stemmer, kontakt oss så fort som mulig. Har du booket gjennom reisebyrå vil du motta bekreftelsen fra dem.

Hvordan kan jeg kansellere eller endre min reservasjon?

Hvis du har bestilt gjennom en tredjepart, må alle endringer og kanselleringer gjøres gjennom dem.

Hvis bestillingen din er gjort gjennom vår nettsideside, kan du enkelt avbestille ved å logge deg inn på din profil på frognerhouse.no.

Er bookingen gjort direkte med oss, vennligst kontakt oss.

Kansellerings og endringsbetingelsene skal fremgå i bekreftelsen du har mottatt. Alle avbestillinger må skje skriftlig.

Hvordan gjør jeg en reservasjon?

Du kan enten bestille oppholdet på vår online booking eller ta direkte kontakt gjennom epost eller telefon. Om du har avtalepris, eller gavekort må du kontakte oss direkte.

Under oppholdet ditt

Har dere boder eller oppbevaring for en lengre periode?

I Underhaugsveien 15 og Huitfeldtsgate 19 har vi boder som vi kan leies ut for en lengre periode. Prisen er 700 kroner i måneden. Kontakt oss for å sjekke tilgjengelighet og ytterligere informasjon.

Hva skal jeg gjøre hvis brannalarmen går?

Som beboer er du pliktig å sette deg inn i Frogner House Apartments branninstrukser. Oversikt over rømningsveier finner du nær inngangsdøren din. Hvis brannalarmen går er det viktig at du går ut av leiligheten og står og venter på utsiden av bygningen til en av våre ansatte gir klarsignal om at alt er i orden. Du skal ikke under noen omstendigheter prøve å slå av alarmen selv eller koble ut røykvarsleren fra din leilighet.

Enhver forsøk på å demontere røykvarsler i leiligheten din, kan føre til at du blir stilt til ansvar for alle skader og konsekvenser hvis det oppstår en brann i leiligheten eller bygget.

Hva hvis jeg mister nøkkelen min eller blir låst ute av leiligheten?

På Frogner House Apartments bruker vi elektroniske nøkkelkort, og dersom du skulle miste et av disse, eller blir låst ute av leiligheten, vil du få hjelp i vår resepsjon i Skovveien 8/Lagårdsveien 61. Vennligst kontakt oss.

Dersom det trengs assistanse fra våre nattevakter (mellom 23.00-07.00), vil det tilkomme et nattevakttillegg kroner 1 000.

Når skal det være stille?

Det skal være stille i leiligheten mellom 23:00 og 07:00. Det tillates ikke bråk, høy musikk og festing i våre leiligheter, brytes dette kan det føre til utkastelse og gebyr for ordensforstyrrelse.

Jeg ønsker å trene, hvor gjør jeg det?

Vi selger rabatterte drop-in vouchers til SATSELIXIA, som har treningsstudio i nærheten av alle våre adresser. Les mer om dette under Tilleggstjenester.

Du kan også lese mer om SATSELIXIA og finne nærmeste studio på deres egen webside sats.no.

Hvor kan jeg få tilsendt posten min?

Flere av våre adresser har egne postkasser: Underhaugsveien 15, Parkveien 62c, Frydenlundgata 3, Riddervoldsgate 10, Gabels gate 3, Odins gate 16, Colbjørnsens gate 4, Huitfeldtsgate 19, Colbjørnsens gate 3 og Helgesens gate 1.

Du kan markere din postkasse under oppholdet, bare pass på å ta bort markeringen når du flytter. Dersom du har noe av større verdi eller annet er du også velkommen til å benytte adressen Skovveien 8, 0256 Oslo. Da vil vi kontakte deg når posten kommer, og du kan komme innom å hente den hos oss.

Stavanger: Post kan sendes til Lagårdsveien 61, 4010 Stavanger. Da vil vi kontakte deg når posten kommer, og du kan komme innom å hente den hos oss.

Vil dere levere ekstra forbruksvarer som toalettpapir og søppelposer osv.?

Dersom du bestiller rengjøring av leiligheten fra våre tilleggstjenester, vil vi i tillegg til rengjøringen fylle på med; toalettpapir, søppelposer, svamp, klut og kjøkkenhåndkle.

Vi fyller ikke på forbruksvarer som såpe og vasketabletter. Mer informasjon om vårt rengjørings tilbud finner du her. For bestilling, vennligst kontakt oss.

Er vask av leiligheten under oppholdet inkludert?

Under oppholdet er gjest selv ansvarlig for vask hvis ikke annet er bestilt. Dette kan du lese mer om under Tilleggstjenester. For bestilling, vennligst kontakt oss.

Hva hvis noen vedlikeholdsrelaterte problemer skulle oppstå under mitt opphold?

Skulle noe være feil i leiligheten, og det behøves hjelp til å rette det til, vennligst rapporter det til vår vaktmester via vårt vedlikeholdsskjema.

Hvordan logger jeg meg på trådløst internett?

Du vil finne informasjon om pålogging på informasjonsarket du får ved ankomst.

Hvordan forlenger jeg mitt opphold?

Skulle du ønske å forlenge oppholdet, vennligst kontakt oss. Vi vil mer enn gjerne hjelpe deg.

Husk at du må komme innom resepsjonen for å oppdatere nøkkelkortene.

Utsjekk

Jeg har glemt igjen noe i leiligheten!

Fyll i informasjonen på denne siden: Kontakt oss. Vi vil lete og gi beskjed så raskt som mulig, både om det er funnet eller ikke. Finner vi det kan vi ettersende mot betaling, eller du kan komme å hente det hos oss i Skovveien 8/Lagårdsveien 61.

Vi beholder gjenglemte ting i 3 måneder.

Trenger jeg å komme til resepsjonen for å sjekke ut?

Når du sjekker ut, trenger du ikke å komme tilbake til vår resepsjon. Du kan legge nøkkelkortene i postkassen som er markert “Express check-out” ved hovedinngangen på adressen der du bor.

Trenger vi å rengjøre leiligheten før utsjekk?

For opphold under 30 dager: Utvask av leiligheten er inkludert i prisen. Det eneste du trenger å gjøre er å forsikre deg at du har fått med deg personlige eiendeler (klær, mat, toalettsaker ol.), og har kastet all søppel. Vi setter pris på om du fyller og starter oppvaskmaskinen før du drar fra leiligheten.

For opphold over 30 dager: Det vil påløpe et fast utvask gebyr for alle opphold over 30 døgn.

Våre leiligheter

Kan man ha med seg kjæledyr?

Vi tillater dette på de fleste av våre adresser, utenom Skovveien 8, Bygdøy alle 53, Huitfeldts gate 19 & Helgesens gate 1. Samme gjelder Verksgata 12 i Stavanger.

Det vil si vi tillater det i Arbins gate 3, Underhaugsveien 15, Colbjørnsens gate 3 og Colbjørnsens gate 4, Frydenlundgata 2, Gabels gate 3, Odins gate 10, Parkveien 62c, Riddervolds gate 10, Oscars gate 86. Og Lagårdsveien 61 i Stavanger.

Dersom du har med kjæledyr, kommer det en tilleggsavgift for ekstra rengjøring for å opprettholde et allergivennlig miljø.
Opphold under 7 døgn: 750 NOK (engangsbeløp)
Opphold over 7 døgn: 3 500 NOK (engangsbeløp)

Dersom du ønsker å ha med dyr må dette godkjennes før ankomst. Vennligst kontakt oss.

Tilbyr dere røykerom?

Nei, det er forbudt å røyke i alle våre leiligheter. Vi ilegger et gebyr på 5 000 kroner dersom det blir røyket i en av våre leiligheter, eller hvor som helst inne på våre eiendommer.

Er det en heis i bygningene?

Flere av våre bygninger har heis, men noen er små. Det kan forekomme at det er trapper og nivåforskjeller før dere kommer til heisen.

I Oslo har vi heis i Skovveien 8, Colbjørnsens gate 3, Parkveien 62c, Odins gate 10, Riddervolds gate 10, Underhaugsveien 15 (heis direkte fra inngangspartiet), Arbins gate 3 (ikke til 5 etg.), Frydenlundgata 2 (kun oppgang A), Huitfeldts gate 19, Oscars gate 86 (heis direkte fra inngangspartiet).

I Stavanger har vi heis i Verksgata 12 og Lagårdsveien 61.

Tilbyr dere leiligheter for handicappede?

Vi har dessverre ingen handikaptilpassede leiligheter. Du må gjerne kontakte oss da det kan være leiligheter som likevel passer behovet.

Er det mulig å lage mat i leilighetene?

Alle våre mindre studioer har kjøkkenkrok med det mest nødvendige av kjøkkenredskaper. I de større leilighetene er det fullt utstyrt kjøkken. Uansett leilighetstype du skal bo i, vil du alltid ha muligheten til å lage ditt eget måltid.

Hvor ligger leilighetene?

Frogner House Apartments har over 700 leiligheter fordelt på 17 ulike adresser i Oslo og Stavanger.

I Oslo finner du oss i områdene Frogner, Vika, Majorstuen, Bislett og Grünerløkka. I Stavanger ligger alle leilighetene i kort avstand til sentrum. Alle våre leiligheter ligger i kort avstand til offentlig transport og byens fasiliteter.

I Stavanger har vi en flott bygård i Verksgata 12 med kort vei til alle byens fasiliteter og sjøutsikt fra flere av leilighetene. I Lagårdsveien har vi snudd opp ned på det gamle KNA hotellet. Det er nå et nyrestaurert bygg med strøkne leiligheter, lounge og møterom.

Mer informasjon om de forskjellige bygårdene, størrelse på leilighetene og fasiliteter finner du under adresser. Her kan du lese om alle de forskjellige adressene.

Våre tjenester

Er det mulig å bestille en ekstra seng / barneseng / babystoler?

Vi klargjør senger i leiligheten ut i fra det antall personer som din reservasjon gjelder for. Dersom du ønsker flere ekstra senger, barnesenger eller at vi setter inn barnestoler er dette mulig mot en ekstra kostnad.

Ekstraseng: 200 kroner per natt

Barneseng: 200 kroner per natt

Barnestol: 50 kroner per natt

Kontakt oss så disse forberedelsene blir gjort før ankomst. Sier du ifra ved ankomst kan vi ikke garantere at vi har dette tilgjengelig.

Tilbyr dere transport?

Ja, vi booker gjerne transport til deg via vår samarbeidspartner Nordic Car Service. Prisene er avhengig av strekning og antall personer, mer informasjon kan du finne på vår side: Flyplasstransport.

Har dere parkeringsplasser, hvor kan jeg parkere?

Frogner House Apartments har parkeringsplasser til leie ved Oscars gate 86, Colbjørnsens gate 3, Huitfeldtsgate 19 og Underhaugsveien 15. Parkeringsplasser er med forbehold om tilgjengelighet. Vennligst kontakt oss for mer informasjon.

Prisen er kroner 350 i døgnet eller kroner 2500 i måneden. Inkluder alltid ditt registreringsnummer når du sender din forespørsel. Du vil få et parkeringsbevis til din bil per epost når reservasjonen av parkeringsplassen er bekreftet.

For langtidsparkering i Underhaugsveien kan du sjekke ledighet og booke her. Korttidsparkering kan bookes gjennom appen ParkID.

Utover de parkeringsplasser som vi tilbyr er det gateparkering i områdene rundt våre adresser, her må du selv sjekke om det er tillatt, hva det koster og hvor lenge du kan stå parkert. Det finnes flere parkeringshus i områdene Solli, Vika og Bislett. Vi henviser til de forskjellige parkeringsselskapenes egne hjemmesider, Europark, OnePark og QPark.

Tilbyr dere vaskeritjenester?

Vi tilbyr vask og rens av tøy. Dette må leveres i resepsjonen i Skovveien 8, og hentes derfra når det er klart.

Det finnes også vaskemuligheter på alle adressene, enten i leiligheten, eller i felles vaskerom. Bruk av vaskemaskiner er gratis. Strykejern og strykebrett finner du i leiligheten. Vaskemiddel kjøper du selv.

Tilbyr dere ekstratjenester?

Vi har et utvalg av ekstratjenester. For mer informasjon, vennligst besøk vår side for tilleggstjenester.

Tilbyr dere frokost, og hvordan bestilles og leveres den?

Ja, vi tilbyr frokost levert utenfor døren til alle våre leiligheter.
Frokosten leveres av Samson Bakeri som er Oslos eldste bakeri.
I Stavanger leveres frokosten av Vaaland Dampbakeri og Conditori.

For bestilling, vennligst kontakt oss.

Frokost kan bestilles helt frem til 21.30 kvelden før og settes utenfor døren din på morgenen, fra 07.00 på ukedager og 09.00 i helger. Frokosten kan ikke bestilles til spesielle tider.

Du kan bestille standard, vegetar, gluten og laktosefri frokost. Les mer om dette under tilleggstjenester.

Hva er inkludert i oppholdet?

Alle våre leiligheter har gratis Wi-Fi og kabel-tv. Det er sengetøy og håndklær i leiligheten ved ankomst, samt såpe og sjampo. Rengjøring av leiligheten og nye håndklær/sengetøy under oppholdet er ikke inkludert, men kan bestilles som en ekstratjeneste. Les mer om våre tilleggstjenester.

Du vil også finne hårføner, strykejern og strykebrett i leiligheten, og alle våre adresser har tilgang til gratis bruk av vaskemaskin, enten i leiligheten eller i fellesarealer. Du kan lage mat i alle leilighetene. Ingen av leilighetene har telefon.

Rengjøring ved utsjekk er inkludert så lenge oppholdet ditt er under 30 netter.